fredag 11 maj 2012

Hur ska man hinna...

Vilket väder! Det pendlar mellan nästan 20 grader och strålande sol och sånt ösregn med vindbyar så det går vågor längst med gatorn. Idag har jag haft min sista praktikdag för den här gången. Jag var i en butik i Solna och jag fick så mycket fina saker med mej hem som tack för praktiken, bland annat en jättesöt glasburk i tre våningar som jag tänkte ha knappar i och världens sötaste betongpippi som ska få bo på balkongen... eller ballen som jag har en vän som säger.... det säger inte jag för... ja... ni hör ju varför, låter ju lite skumt.

Jag har varit så tvärslut på kvällarna när jag kommit hem så jag har inte orkat blogga, eller fota... däremot har jag faktiskt stickat lite och läst en bok! Inga botaniska ord, en riktig bok, det var länge sedan. En sjal är färdig, och två strumpor... nej, inte ett par... två styckan =) Jag måste verkligen leta reda på den där rundstickan så jag kan börja med magic loop, jag får nog inse att den är försvunnen och gå och köpa mej en ny. Jag måste ju ialf till garnbutiken för att skaffa lite bytesgarn, nu har ju Drops lite rea på utvalda garner så jag lurar på att köpa ett nystan eller två till min framtida filt, jag har haft stora planer länge nu på att göra en sån här, fin va. Frågan är ju bara hur man ska hinn allt man vill göra...


Nej, nu är det dags att ligga på sängen och höra regnet slå mot balkongen och läsa bok, 

för en gångs skull blir det ingen deckare

1 kommentar:

  1. Vad tyckte du om boken? Jag läste den förra sommaren och tyckte den var ganska bra. Blev lite sugen på vintagekläder.

    SvaraRadera