söndag 13 maj 2012

Idag blir det tygbutik

Min dator totalhavererade igår, den var lite trött på att få jobba dygnet runt, hade lyckats få nått folk av virus som verkar ha trixat in sej när jag uppdaterade mitt viruskydd... låter ju himla märkligt, men enligt google var det fler som hade drabbats av samma fenomen... men det kan ju vara slumpen också. Hur som blev den bara helt svart och vägrade starta igen så Tomas fick ta över. Så roligt är det inte med datorer så att jag frivilligt blåser ur den och installerar om allt igen...
Tydligen var fläkten bra full med katthår....hrm... ops. Katten har en viss förkärlek för att sitta och ligga och sova på min laptop, jag har inte riktigt tyckt att det har gjort nånting, men nu kanske det är dags att fixa ett datorskydd som man kan pula ner den i över natten.
Då är bara frågan... stick eller sy ett.
Idag blir det en tripp till tygbutiken, vi har bokat en ny Spanienresa i år tillsammans med några vänner och hon vill lära sej sy så det blir till att handla lite... och handleda lite, inte för att jag är något proffs direkt, men en del kan jag ju. Hon vill sy en klänning och undrade om hon behövde ha med sej symaskinens instruktionsbok för att veta vad hon ska köpa. Rätt gulligt tyckte jag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar