måndag 17 januari 2011

Jag gillar inte Simon och Thomas... och tävlingar igen

Idag har Tomas åkt till Tallinn för att jobba så jag är ensam fram till imorgonkväll. Bara stickning och film va min plan men hittills har jag roat mej med att knapra på saffransbullelagret i frysen och sova mej igenom hela Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö som jag har haft inspelat på boxen sedan förra julen men inte varit direkt manad att se. Nu va det dags...trodde jag, men icke. Den filmen vill liksom inte bli sedd.

Istället ser jag nu på Simon och Thomas nya serie där de kommer sabba rum efter rum på 1600-tals slottet i Hässelby. Jag har inte mycket för deras inreningar, det blir oftast orange, lila och randigt och det är aaaldrig fint. Däremot tycker jag om 1600-tals slott och jag förstår inte varför man vill göra om det så att det ser ut som vilket modernt hotelrum som helst...

Som många andra har jag hittat till Cinas kryp in och hennes fiiiina tävling som jag gärna skulle vilja vinna. Man kan tävla fram till den 23 januri så passa på


Stickmamman firar ny blogg


Missen skaparen har också utlottning av fint garn


Vi fortsätter med Frisky Frog som har haft över 100 000 (!) besökare och lottar ut garn och superfint mönster


Madeleine som har den fina bloggen Yarn Madness har också utlottning och man kan vinna det här



Det var alla för den här gången. Nu ska jag planera veckans matsedel, för utan en sån så varken lagar vi mat eller handlar mat... vi är helt enkelt inte så bra på det där och det är dags att ta tag i och få till nått bra så kanske man mår lite bättre på kuppen. Det vore ju inte illa =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar