måndag 18 april 2011

Helgäventyr och Tigers födelsedag!

I fredags ringde Tomas från jobbet och frågade om jag hade lust att åka till Öland.
Klart jag har sa jag, när då? Nu?
Nja.. jag måste få på sommardäcken, men imorgon!

Så vi slängde ner lite lakan, kuddar och tandborste i en Ikea påse och tuffade iväg tidigt lördag morgon. Vi har tittat på tusenåriga ekar, fin solnedgång.. och några timmar senare en fin soluppgång och allt annat fint man kan se på Öland. Undantaget Ullcentrum som inte var öppet när vi väl var i krokarna. Så inget äventyrsgarn men en burk Ölandshonung fick vi med oss hem köpt längst vägen hos biodlaren själv. Mysigt. Det var mycket grönare där nere än vad det är i Huddinge, violerna och tusenskönorna hade redan börjat blomma och det var 18 grader varm på söndagen. Härligt.









Inget garnköp som sagt, men bilstickning blev det, en ärm till tröjan är snart klar =)


Nu skall vi fira katten med lyxkattmat och kattmjölk. Han fyller minsan tio år idag.
Stora kissen =)

Tiger före någon rör en tallik i köket


Tiger efter att någon rört en tallrik i köket

1 kommentar:

  1. En sådan ljuvlig överraskningsutflykt! Klappa Tiger från mig och gratulera på födelsedagen!

    SvaraRadera