torsdag 25 augusti 2011

Man kan nästan tro...

... att jag har slutat blogga. Men så är det inte. Jag är bara så väldans trött, jag orkar knappt lyfta kameran.

Utbildningen går i en rasande fart. Förra veckan hade vi vårat första prov och nästa vecka har vi prov nummer två. Vi gör minst två olika binderier varje dag, mest begravningsdekorationer och buketter, och vi står upp nästan hela tiden mellan nio och halv fyra.
Det fungerar betydligt bättre med ryggen än vad jag trodde men när jag väl kommer hem och hamnar i soffan så sitter jag där sen. Det går knappt att ställa sej upp igen. Och på mornarna är jag så stel att knäna knappt böjer sej när jag tar ett steg framåt. Men väl på plats i skolan har jag mjukats upp och allt börjar om igen.

Imorgon tänkte jag försöka få med mej kameran och kanske göra en EFIT, det beror lite på om det fortfarnde finns batteri i kameran efter Spanien resan. Batteriladdaren har tagit med sej Tomas och åkt till Ungern så vi får se om kameran håller för en hel dag.

3 kommentarer:

  1. Låter tufft även om man inte har ryggproblem. Men så kul att få lära sig göra vackra buketter, det skulle jag också vilja, för min egen del då förståss.

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade till min utlottning!

    Förstår att du är trött, det låter jobbigt men ändå väldigt roligt!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Kul du vill vara med i min tävling. :)
    Två lotter blir det.
    LYCKA TILL!

    SvaraRadera