måndag 29 augusti 2011

Min fredags EFIT

I fredags gjorde jag en egen EFIT. Jag verkar missa dem hela tiden så jag gjorde en egen lite spontant sådär. Så här blev det.


07.00
Klockan sju kom jag ur sängen. Kisse har tagit platsen där Tomas tår brukar sova, men eftersom de var i Ungern... tillsammans med Tomas... så blev det en ypperlig kattplats. Tiger gick inte upp klockan sju =P


kl 08.00
Jag väntar på bussen som stannar precis utanför dörren. Den här dagen var det (som de flesta andra dagar) fel på pendeltågen så det tog mej en och en halv timme att ta mej till skolan. Med bil tar det sju minuter....



Klockan 09.00 gick jag med arga steg mot skolan och svor över SL så nästa bild kommer inte förrän...

...kl 10.00
Gårdagens påbörjade dekoration blir klar... inte riktigt min smak, men det är bäst att göra som fröken säger


kl 11.00
Vi trådar en tärnbukett


kl 12.00
Om alla visste hur lång tid det tar och hur mycket jobb det kan ligga bakom en bröllopsbukett skulle ingen pipa över höga priser. Ujuj... tur att man har sin tekopp med =)


kl 13.00

Allt ska städas på fredagar. Alla blommor ska få nytt vatten och snittas om. Golv ska dammsugas och torkas och vaser diskas


kl 14.00
Den här fredagen hade vi textning efter städningen


kl 15.00
På fredagar får man sluta en timme tidigare. Och man får ta med alla buketter vi gjort under dagen. Så här är kanske inte riktigt optimalt att frakta blommor... men är man sen till bussen så är man =)


kl 16.00
Hemma med kisse igen. Vi kikar mönster på Ravelry och tittar på alla blommor. En vindrink fick jag också... mitt på blanka dagen


kl 17.00
Operation städning påbörjad. Sängen ska få nya fina prickiga lakan


Operation städning höll i sej i några timmar och det kändes inte så spännande att fota just det... men sen fick jag lite stickbelöning. Jag har inte stickat så mycket med två färger så det blir lite knöligt.. men det går i alla fall. Alltid nått =)














1 kommentar: