söndag 25 september 2011

Saknat mej? =)

Tadaa.. tillbaka. Det blev en helt ofrivillig bloggpaus här i några veckor. Skolan tar så mycket tid att jag inte orkar nånting på kvällarna. På tre veckor har vi haft lika många prov och nu är vi inne i en praktikperiod som tar knäcken på mej, två veckor har gått så nu är det bara en vecka kvar. Man är ju inte direkt van vid att stå upp hela tiden i åtta timmar så när jag kommit hem på kvällarna och sätter mej i soffan så sitter jag fast där sen... bokstavligt talat... och jag kan inte röra mej ordentligt förrän morgonen efter då allt börjar om igen. Men det är ialf roligt även om det gör ont. Men om jag någongång öppnar en egen butik ska jag åtminstonde ha en stol bakom kassan så jag kan sitta ner när det är fika... för det görs inte heller på min praktikplats. Jag förstår inte hur de orkar, de är som maskiner. Jag står ut mest för att jag vet att det bara är en vecka kvar nu.
Och så måste jag hinna plugga till nästa prov som är veckan efter nästa. Jag hinner ju ingenting hemma. Och allra minst hinner jag sticka, det är så sorligt. På fem veckor har jag lyckats knåpa ihop en restgarnsstrumpa... får se när den får sällskap av en till. Jag har lite saker påbörjat men på alla projekt måste man följa mönster väldigt noga och just nu när jag har kortslutningströttastivärldenhjärna så blir det inte så bra. Men... att jag inte orkar sticka hindrar mej ju inte från att köpa garn... såklart. Jag känner nästan genast nu att jag borde få ett upp-piggar garn... och kanske ett fint hurrajagklaradepraktiken garn nästa helg... Jag tror absolut att det är så.


i brist på stickningar att visa blir det en bild från våran spanienresa. Fint det med =)

2 kommentarer:

  1. Jag sommarjobbade i affär och där fick man inte ens luta sig för det såg slappt ut. Måste visa kunden att man är alert hela tiden... att man sedan är så trött i fötterna att man blir otrevlig kanske kunde spela roll också? :-)

    Låter dom du har det kämpigt men bra att du härdar ut!

    SvaraRadera
  2. Klart vi saknar dig! :) Jobbigt att vara så trött men ändå skönt att du tycker det är roligt ändå. Håller helt med om garnet, kalt du förtjänar lite belönings garn ;)

    SvaraRadera