torsdag 29 september 2011

Mer garn, sura chaufförer och socker i skåpet

När jag kom hem idag så hade Tomas redan baxat mitt nya fina skåp på rätt plats. Nu ska det bara skuras lite eftersom det var fyllt med socker... inget socker i mitt fina garn inte.

Nytt garn fick jag med idag från Yarn-paradise så det passar ju himla bra =)
Jäkla konstig typ som körde ut det. Han ringde när han stog utanför huset och så blev han irriterad för att jag inte var hemma... mycket logiskt, det där med att ringa först är kanske inte riktigt DHL´s grej. När jag sa att jag inte skulle komma hem förrän halv sju kom en stor suck. Och är jag föreslog att han kunde komma och lämna det hos mej i butiken som ligger kanske sjuhundra meter från där jag bor sa han att det minsan inte var hans jobb att köra ut paket till mej... hahaha, dumskalle. Det var väl exakt det som var hans jobb... när jag förklarade att det faktiskt underlättade för honom att köra ner för backen ist för att återkomma om tre timmar så verkade poletten trilla ner och jag fick mitt paket av en sur chaufför som inte ens behövde kliva ur bilen, eftersom jag gick ut till honom, ungefär 30 sekunder efter vårat samtal. Vissa folk borde kanske byta branch...

4 kommentarer:

  1. Men, vilket stolpskott!

    Väntar ivrigt på att få se ditt skåp förresten. Kikar in här och hoppas få se det varje dag, men du bara frestas!

    SvaraRadera
  2. En del är så inställda på att sura att de blir inte mottagliga för lite konstruktiva förslag. Trist. Kanske han tänker om till en annan gång?

    SvaraRadera
  3. Min chaufför som kommer med garn från Yarn Paradise kommer in med paketet och om jag inte är hemma lägger han det på bron.

    SvaraRadera
  4. Men jösses vilken typ! Vissa människor förtjänar verkligen inte sina jobb. Vad var det för skoj garn han kom med? Cykelolyckan berodde på en snubbe som tyckte det var smart att köra om trots att jag kom mötande. Suck!

    SvaraRadera