fredag 23 december 2011

Stressigt och surt

Jaha, hur har ni det såhär dagen före dopparedagen? För mej går det rätt bra. Jag har idag gjort rödkål, långkål, köttbullar, tryfflar och saffransbullar och tvättat i princip allt vi äger =P. Nu ska vi slänga i oss lite mat och sen ska skinkan griljeras och paketen slås in, sen är det dags att stupa i säng.

Självklart gick ju en lampa sönder i granen.. den NYA ljusslingan. Och med erfarenhet från förra året då samma sak hände men jag lät den lysa ialf och tillslut gick både en, två och tre lampor sönder och efter det kapsejsade hela slingan så att jag fick köpa ny och byta hela slingan när kulor och allt fortfarande satt i granen, inte helt enkelt, och jag vill helst inte göra det igen så nu är hela granen mörk och jag är lite sur. Hur ska man få tag i en ny kula såhär dags? Risken blir ju att granen kommer va mörk hela julhelgen. Jätte perfekt...verkligen.

Nej nu ska jag stressa vidare. Jag får önska en God jul redan idag om jag inte hinner in här imorgon innan vi ska på våran familjeturné tillsammans med resten av alla stockholmare.

4 kommentarer:

  1. En riktigt god jul till dig och din familj!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Ja, det är skönt för oss alla att Sambon är mer rörlig, fast det tar ett bra tag till innan han är tipptopp igen!
    Hoppas det är bra med dig :-)
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du inte bara stressat runt de här dagarna utan fått njuta lite ledighet också.
    Ha nu ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. God fortsättning till er med! Hur gick de med slingan & kom tomten sen? Må gott!!

    SvaraRadera