fredag 6 maj 2011

Sjal, blommor och billiga nagelgrejer

Jag har börjat sticka på en 22 leaves shawlette, min första mönsterstickade sjal faktiskt. Ialf om man räknar bort citronen, den var så enkel att den nästan inte räknas =)



Just nu känns det som att jag har repat upp lika mycket som jag hunnit sticka och igår pep jag lite för Tomas när jag fick backa två varv för att jag missat en liten usel maska. Det lönar sej att pipa för när han kom hem från jobbet hade han med sej stackarsdejsommåsterepauppmaskorblommor. Femtio fina rosa tulpaner. Så mycket tulpaner har nog aldrig funnits i lägenheten förut på samma gång. Det va inte helt lätt att få ner dem i vasen.


Mina tår fick va med på bild också.. det var väl fint.

Jag har gjort en ny beställning också..ojoj... fast inte på garn den här gången. Nagellack och proffshandkräm superbilligt. Gå in på Transdesign och kika om ni tycker sånt är roligt. 30ml OPI handkräm för 1 dollar och chinaglaze nagellack för 2.99 dollar bland annat, så det är väldigt mycket billigare än i Sverige. Jag gillar billigt, det jag inte gillare däremot är lång leveranstid.. hoppas paketet kommer fort.

3 kommentarer:

  1. Vilken fantstiskt vacker tulpanbukett. Den är du säkert värd.
    Så måste jag ju erkänna att så många tulpaner har aldrig befunnit sig i mitt hem på samma gång heller.
    Ha en mys helg

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Det är värt att pipa hemma hos dig :-D

    SvaraRadera
  3. Fantastiska tulpaner!
    Lycka till i fortsättningen med sjalen, hoppas det går bättre så du slipper repa upp!

    SvaraRadera