fredag 6 april 2012

Snöig långfredag, planer och lite flum

Redan påsk! Det går så fort jag hinner inte med! Snöar gör det igen, men ingenting lägger sej än ialf, det här borde vara starur nr tre för min del.
Tanken var ju att jag skulle jobba över påsken men när jag knatade in i butiken i måndags för att höra vilka tider jag behövdes så visade det sej att jag inte behövdes alls. Hon hade helt enkelt glömt att hon frågat mej och frågat andra som skulle jobba istället.... vet inte riktigt vad jag tycker om det jag.. Okej för att man kan glömma saker men kanske inte sånt. Nu har jag ju planerat efter förutsättningarna att jag skulle jobba, och tackat nej till olika saker i påsk. Men jaja... vi åker ut till syster, sover över, klappar vovvar och äter ägg istället.

Nästa vecka ska vi göra var sin installation till montern som skolan ska ha på trädgårdsmässan i Älsvjö nästa helg och jag har ingen aning om vad jag ska göra. "Tänk en installation till en stor fest, ni får bestämma tema själv, men tänk stort, som i 60 - 70 000:- klassen" sa vår lärare... lite på skoj... hoppas jag för vi har bara en budget på 600:- per elev :) Klurigt..

Förra helgen var jag och syster på Harmoni-expo. En "alternativ" mässa i Solna. Alltså... va mycket skumt det finns =) Vi gjorde aurafotografering och enligt auratydaren borde jag gå en kurs och utveckla mej för jag har bra anlag för att bli en tipptopp klärvoajans... vilket rimmar lite illa med att jag alltid springer runt som en tok och letar efter mina egna grejer =D Vi får väl se hur jag gör med det... Men annars var min aura olika färger av turkost och blått och magentafärgad, säger det er nånting? Vi gick även på en storseans och min syster pratade med en djurkommunikatör som faktiskt berättade saker hon omöjligt kunde veta... spännande. Men man blev ju lite full i fnitter när man såg healarna jobba, en stog bara och blundande och höll i sin "patient" och den andra for med händerna över sin "patients" ben och samlade ihop dålig energi till den andra handen och sen slängde han bort det, lite över axeln sådär. Borde man inte låsa in den i förseglade askar och gräva ner den istället, bussigt att slänga in gammal använd dålig energi till grannmontern. Lite udda... jag testade inte på det. Där någonstans går gränsen för min flummighet.

Däremot fick jag dra ett ödeskort och där stog det att det jag helst vill ha kommer jag få i sommar, och syster sa, ja men bra, då har du ju sommarjobb. Och vet ni vad som hände igår? Min senaste praktikplats ringde mej igår och frågade om jag ville jobba i sommar, de kunde inte säga redan nu hur mycket så det kan ju bli bara en vecka... men ändå.. man blir ju nästan religiös ;)

Nu får vi väl bara hålla tummarna för att de kommer i håg att de har frågat mej... =P



Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar