tisdag 14 juni 2011

Här kommer lite bilder från semestern

Nu är vi hemma igen och internet funkar så nu kommer det en drös med bilder på allt jag har köpt på Gotland


I Hemse köpte jag garn till en mössa, två sjalar och ett par handledsvärmare... det var ju 30% rea =)


Det var Öppna ateljéer på ön när vi var nere så vi passade på att åka till Ronehamn och kika vad Huskroken hade. Jag skulle ju inte ha nått...hrm.. ni vet... men..ehm...de hade liksom en stor korg som det stor 50% på utanför. Hur många kan gå förbi en sån?


Raggsocksgarn hittade jag på loppis, 15:- nystanet.. det får man också lov att köpa =)


En fiiin blå kockums kastrull fanns på loppisen med, fin fin, den fick åka med hem. Tillsammans med en himla massa andra billiga finsaker


En blå stor IB Laursen skål från Ladan i Hemse fick också följa med hem, passar bra med den fina kannan i samma stil som jag fick på min födelsedag.


På Ladan kunde man också köpa världens sötaste plåster, nu ska jag bara slå mej på nått så jag får använda dem =)


De sålde fina äppelhanddukar till halva priset som jag inte kunde slita mej ifrån så två sånna fick följa med hem också. Det rosaprickiga är mina nya fina lakan som äntligen hade kommit från Ellos. Jag beställde dem i april och nu hade de kommit.. bättre sent än aldrig. Prickiga rosa lakan är värda att väntas på =)

Vi svängde förbi Gotlands spinneri i Fardhem men där var det stängt så vi tog oss till deras sommaröppna butik i Hemse.... man hittar faktiskt en massa bra saker i Hemse om ni undrar =)


Det fanns mycket fint garn men jag har så himla mycket nu så det bidde inget, däremot köpte jag lite ull. Jag tänkte tova en mössa... jag har ingen direkt aning om hur man gör... men det kan man säkert lista ut på något sätt... hoppas jag


Måste bara visa också vilken häftig lampa vi hittade på Katthemmets loppis utanför Söderport. Jättefin tyckte jag, foten var sned, klumpig och ful så den lämnade vi hemma hos pappa (bussigt) men den får stå på vinden tills vi kommer ner nästa gång så vi kan köra ut den till tippen. Men själva skärmen är helmysig, stor är den med. Nästan 60 cm lång... vilket säger en del om hur stora element pappa har i sin lägenhet =)



1 kommentar:

  1. åh va massa fina saker!!!
    lööööv the lampskärm o äpplehanddukar :)
    kraMyz

    SvaraRadera