måndag 6 juni 2011

Stora Karlsö och rea-garn

Ojoj va trött jag är idag.Vi har varit ute på Stora Karlsö idag. 28 grader på en kobbe utan någon direkt skugga. Usch, men det blåste lite ialf när man kom upp på platån så det var rätt okej. Det känns himla skönt att vi nästan har en hel vecka kvar innan vi åker hem igen, det är bra. Då finns det tid för att se en soluppgång på andra sidan ön, bada på fårö och besöka ullspinneriet i Fardhem. Jag fyndade lite ekologiskt handfärgat garn i Ronehamn igår men eftersom vi kopplar upp datorn på Tomas mobil så är tydligen inte bilder att tänka på under tiden vi är här. Men det kommer när vi är hemma.

Jag som berättade för Tomas att jag minsann skulle vara duktig och inte köpa nått mer garn på hela sommaren ( Tomas log) inte ett enda nystan skulle jag ha ( Tomas log mer) för jag har redan så mycket garn hemma ( Tomas nära att skratta)
Den 4 juni hittade jag rea-raggsocksgarn på loppis och den 5te hittade jag halva priset rean... och det sorgliga är att jag faktiskt trodde själv på att jag inte skulle vilja ha mer garn.. så klarade jag mej bara i fyra dagar. Jag har nog nått form av beroende =)

Har ni sett förresten att någon har varit inne på Ravelry och tjyvat alla lösenord så gå in och byt om ni inte redan har gjort det!

2 kommentarer:

  1. Kan bara skratta. Alla åker dit hur som helst på de där garnköpen, det är tydligt

    SvaraRadera
  2. Beroende, är det vad det heter? Då är jag också på väg dit, på väg att bli beroende! ;)

    SvaraRadera