måndag 24 oktober 2011

Jag vill flyttaaa

Alltså... förstår ni hur många miljoner man måste ha för att få köpa ett hus i närheten av den här skräpstan. Jag vill så gärna bo i ett fint hus med en liten gräsmatta och ett litet träd långt bort från skrikande barn och folk som oavbrutet hoppar och studsar i våningen över så man tror att de snart kommer falla rakt ner genom taket... men icke.
En fin liten lägenhet i ett pensionärsområde skulle sitta fint det med. I helgen gjorde jag en sökning på Hemnet.se inte ens en liten etta kan man få tag i inne i Stockholm under två miljoner kronor. Husen ligger på mellan 3 och SJU miljoner! Helt otroligt. Och det krävs åtskilliga mil från stan för att priserna ska komma ner på en normalare nivå.. men där finns det ju inga jobb till oss. Usch va tråkigt det är. Om någon funderar på att flytta till Stockholms närförort så kan jag inte rekommendera Huddinge. Här finns bara villaområden, ingen skog, inget direkt vatten att skryta med, inga grönområden. Tråkigt är det. Urk.

2 kommentarer:

  1. Usch ja, det är hiskeliga priser :( Vi letar nytt & jag får hicka ibland när jag tittar på en del objekt...
    Hoppas allt är bra med dig! Ska du på Syfestivalen i år?

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte att folk som kan ändå VÅGAR att binda upp så mycket pengar (skulder!) i sitt boende? Nä, hyresrätt är det som gäller för oss och det har varit mödosamt att hitta någon att byta med trots att vi har en central och stor lägenhet. Folk har börjat pimpa sina lägenheter och när det är dags att byta vill de "ha tillbaka" i form av att man ska ha lagt in klickgolv eller tjusig fondvägg eller snitsiga köksluckor på egen bekostnad...vilket vi inte gjort...

    SvaraRadera