tisdag 10 augusti 2010

Spontana inköp

Jag mötte min sambo i Solna idag. Vi gick in i en Telenor butik för han ville kika på en ny mobiltelefon. Trettio minuter senare kom vi därifrån med två stycken nya telefoner.... Vad hände nu? Jag var i och för sej rätt less på mitt 3 abonnemang som inte har nån mottagning bara man kommer en mil från stockholm, men själva mobilen fungerade ju prima. Jag är en sån som alltid använder saker tills de går sönder. Min stereo gick sönder i vintras och den hade jag haft sedan jag var tretton. Att bara köpa saker sådär gör jag aldrig, först ska det velas, jämföras och funderas innan jag KANSKE kommer till skott. Jag blev riktigt chockad själv nästan =)
Men nu har jag en Xperia, pytteliten telefon som bara har tre knappar, allt annat är touchscreen. En bra internetmobil tydligen, men hur ska man lyckas lära sej det när man knappt listar ut hur man skickar ett sms eller lägger på luren efter ett samtal. Men nu fick jag en ursäkt för att börja virka ett mobilfodral, det vore ju synd om skärmen repas upp av något vasst. Jag har ett rosa soyagarn som kommer bli bra till det hoppas jag. Sambon ville också ha ett fodral fast i blått. Så det kommer bli två riktiga pojk- och flickfodral.

Det är även dags att börja packa igen, känns ju som man knappt kom hem innan vi åker igen. Nu ska vi till visby i tio dagar. När man åker båt får man i alla fall sticka så jag måste packa en liten garnpåse till den här resan, svårt att inte plocka med sej för mycket.




Det var fint glassväder i juni när vi var där, hoppas att det blir fint nu med. Söta utflyktsmuggar va? Jag köpte dem förra året i Visby, på Kränku. Pojk och flickfärg där med. Och prickar såklart =)

Jag hittade en ny utlottning förresten. Det är Tolis inredning som firar ett år. Man kan vinna fina priser från Village. Tävlingen avslutas den 15 augusti så det är bäst att gå in och anmäla sej med en gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar