måndag 30 augusti 2010

Monstervakt

Idag ska jag vara hundflyttvakt. Min syster ska flytta till Norrtälje och jag ska sitta i den nya lägenheten undertiden med deras tre små monster.
Tre Siberian huskys är inte det lättaste att ha flängande runt benen när man ska packa flyttlass tydligen och eftersom den yngsta är för liten för att lämnas ensam så jag tar min strumpstickning (misslyckade strumpstickning för övrigt) och åker mot Norrtälje. Jag hoppas att det finns en hög med ben i lägenheten som jag kan slänga till dem, valpen har annars en tendens att vilja gnaga på mina stickor, min garn och på mej. Inte jätteskönt.
Jag hade tänk att jag kunde sitta på uteplatsen hela dagen och pyssla i solen men tji fick jag. Det ösregnar ute. Ska jag kunna sitta ute i det här vädret så behöver jag skaffa grodmansdräkt först.



Stora och mellan monstret



lilla tuggapåallt monstret

En hund ( EN! ) vore rätt mysigt att ha, men jag är rätt nöjd med att ha en lat rund kattboll som också vill vara inne när det regnar.




3 kommentarer:

  1. Tyckte du skrev liten??? Den är ju stor ju.
    Men du, hundar är ganska mysiga också, min Ines gillar inte regn, så då blir det ganska korta promenader, annars är hon ju pigg o glad och hänger med mig på nästan allt.

    SvaraRadera
  2. Katter är bäst! (Jag har varken hund eller katt men skulle jag välja, så blev det katt!)

    SvaraRadera
  3. jo... men den är minst i flocken =)
    Ja en liten vovve kanske man skulle ha någon gång, men det får bli efter katten annars kommer jag leva i onåd resten av livet... kattens liv ialf =)

    SvaraRadera