onsdag 1 september 2010

Evighetsflytten

Min monstervakt blev längre än planerad. Jag kom hem först idag på eftermiddagen. En liten missbedömning av tiden. Min evigt tidsoptimistiska syster trodde att de skulle vara färdigflyttade måndag kväll, jag som är den sura tidspessimisten räknade med att få stanna över natten. Men tji fick vi båda, två nätter blev det. Ett evigt packande, körande och kånkande. Fem timmars sömn på två nätter... man blir lite skum. (skummare?) I morse gick vi upp klockan fyra och började köra från Norrtälje till Gustavsberg för sista gången. Inte klokt att frivilligt gå upp så tidigt för att åka och städa... eller frivilligt och frivilligt förresten. Men ska nycklarna vara inlämnade innan tolv och man inte ens har börjat städa så är det lika bra att åka tidigt. Och tur var väl det, för nu städade vi i rekordfart och nycklarna lämnades in 11.58.

Min sambo åkte förbi lägenheten på vägen till jobbet (om man nu kan räkna att Huddinge till Gustavsberg och sen vidare till Kista är "på vägen") och han hade med sej en flaska champagne som vi firade av lägenheten med på balkongen i fina rosa pappmuggar, detta klockan sju på morgonen.
Stackarn, åka hela vägen för att bara titta på glaset, säga hej till lägenheten och sen sätta sej i bilen och köra vidare... för snäll för sitt eget bästa kallas sånt. Kan ju även tillägga att han fick världens allergireaktion av allt hundhår som fanns i lägenheten. Halva flaskan kom ju hem tillslut så han fick ett glas då... varm...och avslagen... Till på köpet hade han köpt en bukett blommor till mej för att jag varit borta. Jag ska nog gå och köpa en liten överraskning till honom imorgon så att det blir lite balans i snällheten =)



Jag har även gått med i ett till byte på Stickamera. Hemlisbytet! Jättekul. När jag började plöja igenom garnbloggar ( vilket inte alls är länge sen) stötte jag ofta på detta underliga fenomen och ville genast vara med. Så nu när det dök upp så kunde jag ju inte låta bli att vara med. Jag tror nog att jag är med i "flest byten vinner" för sen jag startade min egen blogg och hittade stickamera har jag anmält mej till alla. Varför är det nästan roligare att få paket än att köpa garn själv? Eller är det bara jag. När jag var liten brukade jag skicka efter gratisreklam bara för att få egen post så jag är kanske postskadad från start =)

2 kommentarer: