söndag 5 september 2010

Jag har fått en awaaard!

Jag har fått en award av Myzpys. Min första. Hurra va roligt.



Jag vill skicka vidare den till följande sju bloggare:

Alla kan sy
Rosenvante
Yarn Madness
Många maskor blir det
Handarbetskorgen
PIXI
Jeanette Cecilia

Och nu ska jag alltså berätta sju saker om mej själv.... hm...

1. Jag var jätterädd för att flyga fram tills jag verkligen gjorde det i våras... jättefint var det ovanför molnen, jag kände mej som en krambjörn.

2. Jag tycker inte om kaffe med undantag för franskt kaffe, det kan jag dricka i en pytteliten kopp. Så jag har alltid fått höra "jaha, är du inte vuxen än du" och säger man att man gillar franska kaffe så blir man kallad för snobb... Jag kan verkligen inte vinna där.

3. Jag har säkert världens längsta tår, jag har därmed även långa fötter strl 43. Men eftersom att jag är 1,82 lång så smälter de in rätt bra ändå. Svårt att hitta skor dock.

4. Jag har en viss degfobi, eller kladdfobi kanske man ska kalla det. Jag hatar när det klibbar på fingrarna och man får deg under naglarna. Jag var det den enda sjuåringen i skolan som byggde min papier maché gris med fingertopparna, de andra hade tapetklister upp till armbågarna

5. Jag brukar sjunga en liten sång för katten och sen drar jag honom i öronen...jag vet inte varför, men han älskar det. Sången bryr han sej inte så mycket om antar jag.

6. Jag har svårt för att slänga saker, men bättre nu än när jag var liten. En gång när jag var runt tio bar jag ett bananskal genom halva Visby för att slänga det hemma för den skulle bli ensam och kall i sopkorgen ute...

7. Jag har jättemånga koppar. Jag förstår mej inte på folk som bara dricker ur en mugg... En? När det finns så många fina muggar i världen =)


Ja.. det var det. När man ser det såhär får man lite mer inblick i hur knäpp man egentligen är =)

10 kommentarer:

  1. Tack snälla du.
    Kul att få veta lite mer om dig. Lång är du, har du spelat basket också? Typisk fråga när man hållit på med sporten ganska länge, inte som aktiv utan mer som assisterande tränare, hjälpförälder och i styrelse.
    Flygskräck hade jag också förr, men efter att blivit bjuden till Thailand övervann jag den och nu flyger vi över stora delar av vår värld och det är så underbart att få uppleva nya länder hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Roligt det där med olika saker man berättar om sig själv, alltid något man känner igen sig i! Jag har inte svårt för deg men när jag lekte i sandlådan som barn var jag tvungen att gå in och tvätta händerna hela tiden om de blev sandiga. OM, alltså!

    SvaraRadera
  3. Men, OH! Nu läste jag min mail och kommentarer och så skriver du att jag fått en award av dig!
    Tack! Nu får jag fundera lite grand på vad jag ska skriva...

    SvaraRadera
  4. Jo jag spelade faktiskt basket ett litet tag, när jag var elva. Men jag var bara med i en termin. Jag var duktig och betalade för andra terminen först av alla och veckan efter skällde tränarna på mej för att jag inte hade betalt, de "gick inte på" att jag redan hade betalat så jag blev ledsen och gick därifrån och kom aldrig mer igen... men för livet =P

    Ja.. alltså, man behöver ju inte om man inte vill (storsint eller hur), jag har sett många som är så less på awarder att de inte vill skicka vidare dem så... ingen press =)

    SvaraRadera
  5. Ohh Vad skoj!!Tack så mycket!!! =)Önskar dej en UNDERBAR vecka!! Kram =)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag är din knappbytarvän...
    Vill bara tala om att paketet är på väg, jag har inte glömt bort dig...
    Hoppas du får en bra stickdag...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack snälla för awarden - vi har skickat till varandra! Jag har ju redan skickat vidare tidigare, så den har tänker jag behålla alldeles för mig själv. :-) Visst kan man väl få göra så?
    Ha´ en bra dag!
    //Annika

    SvaraRadera
  8. Oh, tusen tack! :D
    Både för awarden och tipset om sockhälar! Hurra! <3

    SvaraRadera
  9. men åh, vilka skojiga o knasiga o söta o intressanta saker du skrev om dig! när ska vi ses IRL?
    kraMyz

    SvaraRadera
  10. Tack för den fina utmärkelsen! Jag bantade ner den lite på min blogg till 3 sanningar och bloggar, men är så tacksam att du gillar min blogg. Det är kul att få lite mer personlig information ibland, eftersom man bara läser inläggen och ser bilder på allt pyssel, men sällan den som är bakom allt jobb. :)

    SvaraRadera