onsdag 21 mars 2012

Min Hemlis är en väldans bra Hemlis

Så här har jag gått i två dagar nu


ni ser ju hur ohyggligt synd det är om mej, inte en maska får man sticka ;) Tydligen luktar den konstigt eftersom Tiger luktade på den ett bra tag och sen visade sina små huggisar. Då luktar det konstigt vill jag lova =)



Innan jag hamnade i skena så hann jag faktiskt påbörja lite nytt...*harkel host host*...
jag hittade ju aldrig min 2,5 mm rundsticka så jag började med en i taget sockor med mina nya fyrkantiga stickor som jag köpte på mässan. Jag märker faktiskt ingen skillnad alls mellan dem och de runda. Jag tror jag håller så långt fram på stickorna så att jag håller på den rundade delen i allafall oavsett stickform. Snopet!

Jag har också hunnit påbörja en sjal som ska bli en present till min handledare som jag hade på min första praktikplats i höstas. Hon ska få ta över butiken den 1 april så jag hoppas att tummen skärper upp sej så jag hinner klart tills dess så hon kan få sin Lycka till-present.

Igår låg det också ett paket och väntade på mej när jag kom hem. Mitt andra Hemlis-paket. =)

Tamtamtataaaaa.... trumvivel...


Titta vad fint! Det kom idel oooh-ande och aaah-anden från mej när jag öppnade mitt paket igår. =) Det är så himla fin färg på garnet, riktigt vårgrönt. En av mina favoritfärger. Och Fårö-garn har jag inte testat tidigare, det ska bli kul =) Med fanns det också ett mönsterhäfte med olika handledsvärmare som Sticka Sveriges Stickförening har gjort. Då antar jag att min Hemlis är med i Sticka... ;) Men mycket längre än så har jag inte kommit i gissandet. Det är svårt.

De här fina handledsvärmarna fanns i paketet också. Så himla gulligt att min Hemlis har tagit sej tid att göra något till mej. Tack så jättemycket! Sitter som en smäck gör de också. Inte helt lätt att ta kort på båda armarna samtidigt så det får bli bara på den ena =)
Hur smart som helst med handledsvärmare som går upp på handryggen men som saknar tumme, precis vad jag behöver som står med blommor i handen dagarna i ända, oftast fastnar de och skitar ner garnet runt tummen men nu kan jag vara varm om tassarna och slippa lorta ner handledsvärmarna. =)


Med i paketet fanns även en grattis hälsning och ett presentkort på Euroflorist. Jättegulligt! Jag fyller ju år i morgon =) Nackdelen att pyssla med blommor hela dagarna är ju att man aldrig får blommor i present längre. Nu får jag gå och köpa mej nått fint. =)

Jättetack till min Hemlis! Det kunde inte bli mer perfekt än så!

4 kommentarer:

  1. Hurra för hemlispaket! Tyvärr hann jag inte upptäcka bytet innan det var för sent :)

    SvaraRadera
  2. Hipp, hipp Hurra! Stort Grattis på din födelsedag idag.
    Hoppas tummen ger sig snart, men var lugn innan bara så du inte förvärrar det hela.
    Fina grejer du fått, blir lite nytt att prova nu framöver då. :)

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen!!!
    Vilket fint paket du fått.
    Hoppas din tumme kryar på sig snart!

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir!!!!! Kul att de passade!
    Skulle skriva en ledtråd, men de trillade bort..... Men där jag bor har vi en President, fast jag är inflyttad från Sveriges Högsta Landskap..... =)

    SvaraRadera