fredag 14 januari 2011

Resdrömmar, garndrömmar och pojkfest

Ikväll har Tomas bjudit över lite vänner. Fem killar i 30 års åldern sitter i vardagsrummet och skränar och jag och katten har slängt oss i sängen med datorn och en grön drink. Ingen drink till katten förvisso... han är ju bara nio år.

Jag har nog aldrig upplevt en renodlad "killfest" förut och det är lite spännande.... på avstånd. Under tiden de droppade in lite sporadiskt så stog alla i köket och pratade och sen tog det inte lång tid innan de kastade sej över tv spelen som finns... och där sitter de fortfarande. Chips, öl och tv-spel och glada tillrop med jämna mellanrum som väcker katten och får honom att blänga surt ut i vardagsrummet. Tur att lägenheten är isolerad som en bunker.

Jag är inte mycket för det här med tv-spel. Jag hade aldrig nått när jag va liten och det fastnade inte riktigt under tonåren heller när alla vännerna hade spel, även om jag var lite beroende av Ice climber i ungefär en vecka när jag var tretton...

Det får bli resplanering och garnsurfning för mej och katten ikväll. Jag har redan hittat mer garn på garnkorgen som jag är lite sugen på... såklart. Och resan får dröja lite till men man kan ju alltid planera och fundera så att allt är klart när väl alla pengar är insamlade. Tanken är att vi ska åka till New York och sen bila ner till Florida och på vägen ner ska vi se på sånna där konstiga saker som världens största garnnystan och sånt =) Om det är någon som känner till något sevärt på vägen så lämna gärna en kommentar, och ni som inte vet något sevärt får ju gärna också lämna en kommentar såklart

1 kommentar:

  1. Trevlig kväll du & katten hade ändå =) Har inga tips på sevärdheter på vägen ner. Florida har jag vart i 2 gånger. En gång som ronåring & då var det Disney World (på självaste julafton!), NASA Cape Caneveral, Sea World, Gatorland som gällde. För 9 par år sedan var jag där igen, då var det shopping i de stora galleriorna, stand up Comedy & andra klubbar, sola-bada-titta på badvakter som gällde =) Du får skriva om er resa sen, så jag får tips på vettiga saker att göra - typ garnsaker då =) Trevlig helg!

    SvaraRadera