torsdag 23 december 2010

Dan före dan

Igår snodde systers valp min påbörjade strumpstickning och bet sönder fyra av fem knitpro stickor och trasslade till garnet så pass att det tog 40 minuter att få ihop det till en boll.
Jag var inte glad!

Idag är jag lite gladare, julklapparna är köpta, rödkål, grönkål och köttbullar är gjorda. Saffransbullar bakar jag nog imorgon, jag tycker de blir tråkiga så fort. Jag vill helst ha dem direkt från ugnen annars blir jag pipig.

Vi har världens fulaste plastgrans som mer ser ut som en tall. Men vad gör man när det inte fanns några vanliga granar kvar. Det blir nog bra så här med. Saknar grandoften bara... men det kan man ju köpa på burk =)

2 kommentarer:

  1. Oj oj vilket elände. Men det är ju bara en valp och då kan man väl förlåta så här i juletider.
    God Jul önskar jag dig

    SvaraRadera
  2. Yay! I found you! Thanks so much for being my Hemlis! I'm finally getting around to blogging about the final package.

    Sorry to hear about your socks. Puppies!

    SvaraRadera