fredag 31 december 2010

Bättre sent än aldrig, jag får två jular i år

Nu har vi varit tillbaka på fastlandet igen sedan i tisdagskväll. Jag släpade in granen från balkongen i onsdags så nu står den uppe och är julig och fin. Idag köpte jag en fyra kilos julskinka på citygross... det känns lagom till två personer... och jag ska slå in lite paket och lägga under granen. Det blev visst två jular i år. Men det är bara mysigt. Mysigt med en riktig gran som det faktiskt luktar om. Efter att ha firat jul med plastgran och inte en hyasint så långt ögat kan nå så upptäckte jag hur mycket rätt juldofter faktiskt betyder för julkänslan.


Så nu har vi gran, skinka, paket, julstjärnor, men det finns inte en enda hyasint att få tag på i affärerna, tydligen är det ingen lockvara några dagar såhär efter julafton. Jag kanske får köpa lite hyasintdoftspray och spraya på fikusen... finns det hyasintdoftspray?


helt klart min sötaste julkula =)

Nu är det dags att göra sej fin och bege sej ut mot norrtälje och fira in det nya året tillsammans med syster, sambo och alla hundarna.

Vi ses nästa år.

Gott nytt år, fira lugnt =)

3 kommentarer:

  1. Det blir ju mysigt med två olika firade jular.
    Ha nu ett Gott Nytt År och en mycket trevlig kväll.

    SvaraRadera
  2. En sådan speciell och gullig kula!
    Riktigt gott nytt år önskar jag dig!

    SvaraRadera
  3. det var en söt kula!
    gott nytt garnår :)
    kraMyz

    SvaraRadera