torsdag 9 december 2010

Det är inte lätt när det blir fel... och tävling =)

Jag tycker om Stickameras hemsida. Inte bara för att det alltid finns mängder med byten och tävlingar och annat skoj. Om man behöver hjälp så är det bara skriva en fråga i forumet så har man ett svar inom några timmar. Superbra för folk som mej =)

Jag blev helt förvirrad när jag skulle sticka på min nya fina hemlisvante. Jag har stickat efter mönsterdiagram en gång och då blev det mest fel... men fint ändå... så jag va tvungen att först få klart för mej från vilket håll man börjar, uppe eller nere. Nere var det, och det va ju tur för jag hade redan börjat från det hållet. Så nu varvar jag mellan att sticka vante och julklappsstrumpa framför tvn. Har fått in en julklappsönskning på en tubhalsduk med så det blir att bege sej till garnaffären igen.. stackars mej ;)

Tanken var att vi skulle spendera helgen i Riga, allt klart och biljetten betald, men det verkar inte bli så nu. Lite tråkigt, man har ju sett så fina bilder från Riga med den stora granen och alla små marknadsstånd på torget, deras grantradition fyller visst 500 år i år. Lite tråkigt att man inte heller får några pengar tillbaka när man ställer in en sista minuten bokning, men som tur var så kostade den inte några stora pengar.

Jag lånade bilder från Johan Öberg på DN istället som vi får se på


stoooor fin gran


Den här butiken, Stenders, hade jag sett fram emot att besöka. Där hade man nog kunnat hitta många julklappar... och en hel del till sej själv. Nu börjar det mer luta åt att beställa alla julklapparna på nätet...

Jag har hittat en liten tävling att vara med i på Grodans ylledrömmar. Adventsutlottning, bara ordet låter ju mysigt =)

2 kommentarer:

  1. Hej, tack för din kommerntar på min blogg, så jag kunde hitta din!

    Kram Helena /franska liljan

    SvaraRadera
  2. hej vän!
    varför kommer ni inte iväg *trög*
    jag är snart ledig "massa", kan vi ha pysseldejt då?
    kraMyz

    SvaraRadera