tisdag 19 oktober 2010

Jag har fått paket igen!

Idag har jag fått ett av mina beställda paket. Jag köpte två nystan bambu/bomull garn som jag tänkte göra disktrasor av. Men det lär inte hända, garnet var så otroligt tunnt och fina att jag nog ska försöka mej på att virka en spets av det istället och sy ihop en halsduk av lite fina tyger som jag har hemma. Beställer man från kina kan man aldrig riktigt veta innan vad man får men för 28:- för hela leveransen får man vara mer än nöjd.


Jag börjar även bli klar med min svamptorkning. Det tog ett bra tag men till mitt försvar så hade jag med mej nästan 2,5 kg svamp hem sist vi var i skogen. Och då har vi redan varit ute och plockat tidigare. Nu känns det som att jag börjar bli nöjd, även om jag får erkänna att jag känner mej lite lurad när vattnet går ur svamparna. Ser ju inte ut som att jag har plockat nånting nästan.


Den lilla burken med egenodlad torkad lavendel får vara med på ett hörn här, man vill ju inte att den ska känns sej utanför.

Fina röda äpplen fick vi med från svärföräldrarna, vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Mos blir det nog. Jag vägrar att äta en äppelkaka till och äta äpplen bara sådär som de är, det kan jag inte.
När jag var liten hade vi ett sommarhus på Fårö. Åka mellan Visby och Fårö är inte jättekul när man är liten och nästan löjligt bilsjuk. Så vi fick alltid stanna någonstans på vägen för att jag mådde så dåligt. Och jag fick alltid ett äpple av mamma för "det är så bra när man mår dåligt". Det är det INTE! Däremot blir jag fortfarande såfort jag biter i ett äpple bilsjuks illamående.

Tomas hade redan hunnit ut på den stora marknaden i Nanjing. Han hade köpt ett par skor till mej för 80:- och en väska som enligt hans beskrivning är en "brunprickig kinagrisväska". Han vet vad jag vill ha han =)

Förresten så har Symaskineriet en supertävling där de lottar ut en hel symaskin. Helt otroligt!
Den skulle jag vilja vinna. Om ni också vill vinna är det bara att gå in och anmäla sej.

7 kommentarer:

  1. ska se om jag kan komma ihåg att påminna dig *ler* annars så finns det juh en liten "kom ihåg" på FB-sidan din. när du är på "startsidan" så kan du se evenemang till höger :)
    när ska vi ha stickcafe då?
    vill du komma på PartyLite på söndag?
    på torsdag ska jag nog gå på Garnverkets stickcafe, vill du hänga på?
    kraMyz

    SvaraRadera
  2. Fast jag har ingen inbjudan så jag får ingen "kom ihåg". Jag bara plankar stickcafét helt fräckt =)
    På söndag ska jag till Enköping.... men... vad är ett partylite? =)
    Ja det kanske, jag har aldrig varit på stickcafé =) Jag ska passa hantverkare den dagen, men de stannar väl sällan längre än till klockan ett =)

    SvaraRadera
  3. Beställt garn från Kina!
    Så modig du är. Men billigt. Vart har du beställt ifrån?

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart garn, helst den högra härvan.

    De där burkarna kommer att räcka länge, länge. Själv har vi inte fått nått alls nästan, bara så vi fått till dagens middag inget att torka. Men nu har ju regnet varit här så kanske det sätter lite fart, man kan ju alltid hoppas.

    SvaraRadera
  5. Pst, du har fått en grej vid mig

    SvaraRadera
  6. hej jag skulle vilja veta också var har du köpte i kina kram maria

    SvaraRadera
  7. Härliga garner och härligt med torkad svamp! Det blir läcker svampsås tex med torkad svamp i :) Så synd att du fått "illamåendereflex" av äpplen. Och egen lavendel är mysigt och gott att ha!

    SvaraRadera