onsdag 13 oktober 2010

Otålig!

Jag har haft lite tråkigt de senaste dagarna, jag har inte ens haft någon direkt lust att sticka!! Och när jag väl gjorde det i alla fall så stickade jag fel, tappade maskor och stickade för många/ för få. Ingenting blev bra. Så vad gör man när man har tappat sticklusten och har tråkigt? Man shoppar såklart! Och när man har träningsvärk i hela kroppen och ett stort skavsår så att det gör ont att gå? Man handlar på nätet! Jajamen!

Jag har köpt rosa akrylstickor från Knitpro, knappar i mängder och garn. Både ull, bomull/bambu och en silke/kaschmir blandning. Fördelen med att handla internationellt är att man kan få ett garnnystan för 6 kronor inklusive frakten, nackdelen är att man får vänta i två veckor innan paketet kommer... om det inte kommer bort på vägen till Sverige för då får man vänta i evigheter och jag är nog sämst i hela världen på att vänta. En leveranstid på två, tre dagar går ju bra. Men två, tre veckor... det är bra tradigt. Och tydligen går det inte fortare bara för att man kollar brevlådan två gånger om dagen istället för en gång... det är som att postgången är hela opåverkad av det. Märkligt va?

Och det där att man aldrig kan vänta för länge på något gott, det är bara ljug =)

1 kommentar:

  1. Du får se till att glömma bort att du beställt något så blir det en riktig överraskning när du får paketet och om du då redan betalat på nätet så är det nästan som att få en present :)

    SvaraRadera