fredag 26 november 2010

Bakning på gång.

Jag har inte riktigt hängt med på att det faktiskt är första advent på söndag. Jag har hittat alla julstjärnorna men jag glömde så klart att köpa glödlampor till dem.Vitmossa köpte jag till adventsljusstaken, men jag vet inte om jag har några ljus... Ni ser, noll koll =)

Just nu håller jag på att baka lussebullar. På ÖB kan man köpa två paket saffran för 25:- så jag har köpt så det kommer räcka hela året. Eftersom jag snart ska ge mej på att peta på den otäcka lilla degen så surfade jag runt och drömde om bakmaskiner som kan peta deg åt mej.
Titta på den här... rosa. Hur söt va inte den.... lite så där på gränsen till att bli otäck.
Den ska vi ha! Nån dag när det känns motiverat att betala över fem tusen för att knåda lite deg.


bild kommer från Bagaren och Kocken

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar! :-)

    Blossa brukar ju vara ganska "försiktiga" med smakerna på glöggen. Jag minns att blåbärsglöggen var ganska svag i smak, vilket kanske var lite tur för blåbär kan bli ganska sött. Och saffran, tycker jag, kan bli lite "metallisk" i smaken. Jag får testa att köpa en flaska ;-)

    Ha en trevlig 1:a advent.

    SvaraRadera