måndag 15 november 2010

Nej... det blir nog ingen titel den här gången...

Jag har varit en dålig bloggare den senaste veckan. Men det gör inte så mycket för det betyder att jag faktiskt har gjort nånting på riktigt, i det riktiga livet! Det ni.

Jag har till och med jobbat lite! "Aha! Svartarbete" brukar en del skrika när jag säger så eftersom jag faktiskt är arbetslös... men det är faktiskt inte alls sant för jag får inget betalt och då kan det ju inte vara svartarbete? Volontärarbete kan man kalla det, och jag får sticka hela arbetsdagen om jag vill. Det är bra jobb för mej =) ... Hade ju varit bättre att få betalt förvisso, men att få betalt och sticka hela dagen brukar liksom aldrig riktigt gå hand i hand.

Så har jag varit en sväng i Tallinn också. Vi gick runt lite i staden, köpte garn, fikade på chokladeriet. Mycket choklad, FÖR mycket choklad, villaldrigsechokladigenmycket faktiskt.. och åt middag på en texas-resturang. Det är en mysig stad och det är fortfarande bra priser, tydligen ska de byta till euro nästa år så de (vilka "de" nu är) räknar med att det ska bli lite dyrare då.

Jag köpte äntligen vitt ullgarn som jag ska använda till mina Kool-Aid färger så nu har jag allt för att faktiskt kunna färga mitt eget garn. Nu kommer då bara det vanliga problemet. Velighet... vad ska jag ha för färger? Vad ska jag sticka av garnet? Hur ska jag färga? Ska jag färga allt i samma färger eller ska jag dela upp det? Jag har extrema velighetsproblem. När jag gick i gymnasiet så kunde jag fastna lite mitt i trappen från övervåningen för att jag inte kunde bestämma mej för vilken trapp jag skulle ta när den delade på sej... vad va det värsta som skulle kunde hända? Att jag hamnade på andra sidan skåpen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar