torsdag 12 januari 2012

Packa ner och packa om...

Imorgon åker jag till Lund för att sen ta mej vidare till Kävlinge där en av mina allra bästa och älsta vänner bor. Fem timmar på tåget bara till Lund. Vilken stickning ska jag packa? Och en bok måste jag ha... räcker det med underhållning? Vi snackar ändå om fem timmar! Det är jobbigt lång tid. Matsäck ska man ju ha också. Ojvoj...

Vi hade tänkt ta en avstickare till Helsingör på lördag också om vädret är bra. Och jag har himla svårt att bestämma mej för vad jag ska packa ner... byxor, kjol, vinterskor, gympaskor, regnrock och sydväst? Det är svårt att packa för det här vädret, ombytligt och huller om buller. Skönast är det ju att resa i kjol tycker jag, men då blir det stövlar till, orkar man gå i dem en hel dag i Helsingör? Stövlar och byxor är bökigt... ialf mina stövlar och byxor... Och om man ska ta med extraskor, gympaskor är sköna och lättpackade men om det regnar.. eller börjar snöa då blir det kallt och schippigt.. om man nu kan stava det så. Nej då vill man ha vinterskor.. meeeeen.... ja ni ser ju. Inte lätt det här.

Jag får lura vidare tillsammans med lite musik från youtube.
Filmen var jag kanske inte ett så stort fan av men den här sången är fantastiskt fin.
Eller vad säger ni?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar