fredag 20 januari 2012

Jag har gjort en lista

Jag hittade en liten lista. Jag har nog aldrig gjort en lista så jag passar på.

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Att komma hem!! och att min kompis gillade sin prototyp brudbukett som jag gjorde till henne och åkte över med igår

Vad gjorde du kl 08 i morse? Gick motvilligt upp ur sängen.

Vad gjorde du för 15 min sedan? Hittade den här listan

Det sista du sa högt? Men gå ut i köket då lilla smock (till katten som inte förstog att hela matskålen var full med kyckling)

Det senaste någon sa till dig: "Ris överbord" ...och så en glad truddelutt, (Tomas lagar mat)

Vad har du druckit idag? Vatten, pepsi, champange, rött vin, vitt vin,the..... jag har varit på formex mässa =)

Vad var det senaste du åt? En polkagris

Vad var det senaste du köpte? Lunch på mässan

Vad är det för färg på din ytterdörr? Den är blå!!! En sån säkerhetsdörr, de är ju fula i vanliga fall men varför göra dem blå? Både ut och invändigt.... skumt

Vad är det för väder hos dig nu? Mörkt, kallt, lite snö och massor med is på marken

Godaste glassmaken? Choklad är alltid bäst

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej, tråkigt nog. Men jag tror på kärlek, och jag har ju redan hittat min stora så jag är nöjd och glad ialf =)

Sover du tungt? Nja, jag vaknar tex aldrig av Tomas mobil som ringer kl fem och sen snoosar loss några gånger =) Men jag kan vakna av att katten hoppar upp på nattduksbordet. Inte helt logiskt.

Drömmer du mardrömmar? Ja det händer ju. Drömde att någon sköt mej en gång. Helt klart otrevligt

Trivs du med ditt jobb? Jag vantrivdes som sjutton på mitt förra jobb men nu när jag går i skolan så är det jättekul. Högt tempo bara så trött är man nästan hela terminen.

Favoritklädsel? Kjol, mysbyxor... kanske inte på samma gång. Kofta och en stor sjal. Mysmys.

Favoritlåt just nu? Det varierar sej

Vad ser du om du tittar till höger? Resten av soffan, en röd fotölj, fönster, balkongdörr, massor med växter, julstjärna och julgran. Japp... den är kvar =)

Vad gör dig glad just nu? just nu vill jag bara sova, så trött och sjuk som jag varit den här vintern har jag nog aldrig varit.

Vad ska du göra härnäst? Ta mina mässinköpta Hem och Trädgårdstidningar och bege mej till sängen

Höger el vänsterhänt? Höger när jag skriver, båda händerna till allt annat =)

Humör just nu? Trött, avslappnad, nöjd

Favoritgodis? Choklad, och saker med skum i. Speciellt björnar och delfiner.

Kläder just nu? Leggings och tröja

Sommarplaner? Nej inte än, skolan slutar i slutet av Juni och sen blir det väl jobb förhoppningsvis. Sommarjobb om inte annat. Så våra annars obligatoriska två veckor på gotland i början på juni lär inte bli av.

Hur många kuddar sover du med? En stor och en liten. Ibland båda, ibland en och ibland ingen.

Morgon eller nattmänniska? Nattmänniska, Jag älskar att gå ut runt halv fyra en sommar morgon innan nån är uppe och titta på världen, men då är jag vaken tills dess och går sen hem och lägger mej. Gå upp tidigt är inte riktigt lika kul även om det brukar vara skönt när man väl kommer upp.

Vad är viktigast för dig? Att jag får vara frisk och inga fler knepiga sjukdommar. Ännu viktigare att Tomas, familjen och vänner får vara friska.

Är du kitttlig? Ja

Snarkar du? Nej... eller.. vet inte. Jag lyssnar så sällan när jag sover.. Inte värre än katten ialf =)


Stjärntecken? Vädur

.
Äckligaste insekten? Spindlar.


Stökigt el välstädat? Välstädat är drömmen. Det är så mycket skönare när det är rent och snyggt, men det håller sej aldrig så av nån underlig anledning. =P


Vad längtar du mest efter just nu? Värme, ljus, en ny lägenhet, pengarna från CSN som aldrig kommer.... och så symässan såklart



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar