tisdag 31 januari 2012

Garnskäms

Jaha... så var Januari slut snart. Och första Februari firar vi med att ha ett prov om gyllene snitt och komposition. Ohyggligt tråkigt, jag har pluggat alldeles för lite så jag tror att det kommer gå lite halvt åt skogen men enligt våran lärare så gör det inte så mycket för det här är inte så viktigt...

Varför då ha prov över huvudtaget kan man då undra... men det är tydligen en av livets små mysterier.

Senaste veckan har jag köpt så mycket saker så att jag nästan skäms. Sådär mycket så att det nästan känns som att jag inte borde få gå på symässan i februari.... Mest garn då såklart och lite rea på reakläder från Gudruns lager på lager butik i Årsta. Att ha en Gudrun Sjödén outlet inte långt från skolan är inte alls speciellt bra för plånboken har jag märkt.

Jag passade också på att åka till Ulligt ute på Lidingö i måndags och fyndade lyxgarn till halva priset, där blev det ett stort hål i plånboken men vad gör det när man har Manos i drivor. Nästan så att jag ångrade att jag inte köpte mer fast jag fick en hel påse full, det var fina härvor Lappland och M&K eco ull som fick stanna kvar när jag kände att jag behövde sansa mej lite. Vilket jag såklart ångrar, lider man av garngirighet så gör man! Finns det penicillin mot sånt?

Jag har ju senaste veckan även köpt Noro från garnkorgen.se och garn från YP och garn gånger 2 från Etsy.. ojoj. Ett av dessa garner har redan kommit, fint lila merino lace som jag ska få ihop till något tjusigt. Eftersom det fortfarande är mörkt när man kommer hem så ska jag fota allt i helgen och lägga upp istället.
Jag väntar även på ett julklappsbyte som jag var med på genom Ravelry som inte verkar dyka upp. Det har varit dålig kontakt med min bytes parter och hon sa att hon skickat paketet en vecka efter nyår... "julklappsbyte".. mhmm... Men det har inte kommit och hon har inte svarat på mail, sånt gör mej lite sur.

Nu är jag ju med i Hemlis-bytetStickamera.se men de senaste bytena har jag struntat i, jag har alltid sån tur och får så fina saker själv men det är få av dem jag skickar till som ens hör av sej och berättar att paketet kommit fram. Jättetråkigt när man faktiskt har klurat och lurat på vad man ska skicka och så får man inte ens veta att paketet kommit fram. Då känns det ju verkligen som att man har skickat dåliga saker...
Sen är väl inte jag helt felfri heller och har missat att lägga upp några av bytena jag fått här på bloggen men jag hör ialf av mej till avsändaren när jag får paketen. Förutom ett paket som jag fick helt utan avsändare, jag försökte kontakta Ulrika och fråga om hon kunde se vem som skickat det men jag fick aldrig nått svar. Så... om du har skickat ett paket till mej och inte fått nått meddelande är det därför. Och jag ääälskade mitt sommarbytespaket så tack tack =)

Jag fick ett till paket idag, från Buzzador. Man kunde anmäla sej till att få testa Doves nya intensivbalsam och det ville jag ju såklart göra som har svintohår hela vintern, jag köper dyrt shampo och balsam men svintohåret består. Just att borsta ut ett nytvättat hår är helt hopplöst, men när det väl är gjort blir det mjukt och fint. Men vägen dit kunde vara roligare. Ska bli spännande att se om det här kan fungera.
Såklart så kan ju inte en kartong komma in i huset utan undersökning


åh, en kartong


ingen gillar blixtbilder


bättre så.


ja.. måste vara till katten.. kan inte vara på nått annat sätt

När kartongen tillslut var färdigprövad så fick jag lov att ta en bild på innehållet


sådär. En stor förpackning till mej och tio små som jag ska dela ut, blir nog att ta dem med sej till skolan, där kommer de nog gå åt =)


Jag har ju fått en award också, av snälla Emma, jag ska klura lite på vem som ska få den efter mej, men nu måste jag plugga lite, klurandet får vänta tills imorgon

2 kommentarer:

  1. Att folk ens tänker på att det är djurtestat... bra tänkt iofs... Värt att blixtrapportera kanske!
    Jag började med mamma och hennes arbetskamrater. Ska fortsätta med syster och svägerska.
    Hoppas du har bättre lycka att dela ut prover nästa gång!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Tillägg: Jag menar: "Alla vanliga produkter" är väl djurtestade?.... Är det bara Body Shop och Lush som gäller för dem då?

    SvaraRadera