lördag 21 januari 2012

Hemlis 8

Jag har hoppat över de senaste av Stickameras byten, men nu kom det ett hemligt byte och då kan jag inte låta bli att vara med.
Här kommer mina svar

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag använder mest naturmaterial, har prövat akryl men det gnisslar så obehagligt på stickorna.

2. Vilka är dina favoritfärger?

Turkost i olika nyanser, grönt, mörklila, riktigt djuprött

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

beiget, syrenlila använder jag sällan

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Jag har lite olika. KnitPro som rundstickor och strumpstickor är det som används mest.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Lärde mej när jag var liten men tog upp det igen först för några år sedan, jag skulle nog säga mittemellan.

6. Dricker du kaffe? Te?

Jag dricker bara franskt kaffe så.. inte jätteofta alltså =) Te är mer min grej, dock inte rött.

7. Är du allergisk mot något?

Nej

8. Vilken slags musik tycker du om?

Lite olika, lyssnar inte jätteofta på musik. Sätter på radion ibland bara.

9. Favoritgodis?

Choklad! Såklart ;) saker med skum i och sötlakrits

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Jag virkar lite, jag har köpt lite ull för att testa att tova och spinna men det har inte blivit av än

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Sjalar, strumpor och koftor brukar det bli

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Ja massor. Virka en jacka har jag lurat på länge och en Peacock shawlette av Kitman Figueroa... och en Honey cowl av Madelinetosh. Det finns så mycket fint.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Ja, för florister som jobbar i kalla lokaler är handledsvärmare nästan som arbetskläder =) 17 cm runt om

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Ja, har inte gjort jättemånga, men har planer på fler =)

16. Stickar du sockor?

Ofta.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

Jag har världens längsta tår så jag har 42/43 i skor. 27 cm långa och 24 på bredaste stället

18. När fyller du år?

22 mars.

19. Stickar du med pärlor?

Har aldrig prövat men det skulle va kul.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Deckare blir det oftast. Och ibland en och annan roman.



Det var mina svar. Ska ni vara med i bytet? Ni hittar det här

1 kommentar:

  1. Så kul att du också ska testa balsamet!
    Undrar om jag också ska vara med i hemlisbytet... har inte riktigt bestämt mig än...

    SvaraRadera