söndag 17 juli 2011

Alla dessa val

Det är verkligen inte lätt det här med symaskiner. Just nu kikar jag på Singer och Husqvarna. Singer såg väldigt plastiga ut, men det är ju insidan som räknas har jag hört =)

Men då kommer ju frågan. Ska man köpa mekaniskt eller elektroniskt. Det känns lite som att elektroniskt kommer gå sönder mycket fortare, den har ju fler funktioner som kan gå fel, och det kommer säkert vara väldigt mycket dyrare att laga. Och egentligen vem behöver 225 olika sömmar? Men när det bara skiljer en tusenlapp mellan att få 30 sömmar och 225 så börjar man ju fundera på om man inte kommer sakna de där 195 sömmarna som sitter på den andra lite coolare maskinen. Ska man ransaka sina symaskinsdrömmar så behöver jag ju egentligen bara raksöm, zickzack och den ska klara streachsöm... men man glömmer lätt det...

Sen blir man utseendefixerad. Den dyra har display men den andra är lila, den mekaniska ser minst ut som ett ufo och mest som en symaskin. Prisskillnaden mellan den dyraste och billigaste maskinen är bara 1500:- så det är ju inte heller några supersummor det handlar om.

Så.... elektronisk, många funktioner eller elektronisk med lite funktioner. Eller helt enkelt av de tre den billigaste mekaniska maskinen som är slitstark och lite trist...

Spara eller slösa, skoj eller förnuftig. Trist eller plastufo.... det är frågan.

2 kommentarer:

  1. Nej det är inte lätt att besluta sig i såna fall! Egentligen behöver man ytterst sällan olika special sömmar...men det är nog roligt att leka lite med maskinen och se hur det blir...H. Tilda

    SvaraRadera
  2. Inte lätt. Jag önskade mig och fick en som var nedsatt till halva priset, en Singer, men har inte testat den än ... väntar på att ´jag skall kunna sitta. :)

    SvaraRadera