fredag 22 juli 2011

Oinsatt men glad ändå

Av någon anledning var det någon form av friidrottstävling på våran tv ikväll. Jag satt med datorn och kikade på Ravelry samtidigt så jag va inte riktigt med i tävlingarna men jag såg att någon sprang först i ett lopp och sen var personen helt plötsligt bara borta.

Jag " Men va hände, hon bara försvann ju... eller.. var hon en sån där liten kanin eller vad det heter kanske?"
Tomas tittar på mej, lyfter ett ögonbryn och säger "Hare?"
Jag "mjaha"

Jag får även blickar från folk när jag frågar
*vem? När de pratar om Stefan Holm. Han vann tydligen nånting för att ha hoppat antingen långt eller högt för nått år sen tror jag.
*När jag frågar om fotbolls VM är slut och vem som vann när det är Oktober.
*När jag frågar vad de menar med ett hattrick varje gång någon säger det på tv eftersom jag aldrig orkar lyssna på svaret.
Ja... listan lär aldrig ta slut...

Jag är så hopplöst oinsatt.. men det gör inget.

4 kommentarer:

  1. Du får köra lite sticktermer i stället och så kan de stå där med lång näsa. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag är precis likadan!

    SvaraRadera
  3. Jamen hattrick.. ja just det..det ordet har jag ju hört! Och de berättar för mig varje gång, gubbarna här hemma. :) Vem kan hålla reda på sånt? Vet de kanske vad en dubbel överdragshoptagning är? Nej, just det. :)

    SvaraRadera