måndag 11 juli 2011

Typiskt...

Åååhhh nej. Symaskinen har totalhavererat, eller inte totalt, men den kan inte sy zickzack längre och jag har ingen aning om varför. Lämna in den på lagning kommer förmodligen kosta lika mycket som själva maskinen i sej så det känns meningslöst. Jag som har så mycket tillklippt tyg som jag skulle sy ihop så jag hade lite nya fina kläder att ta med mej på semestern.. typiskt.

Jag måste köpa en ny! För just pengar till symakiner är det man vältrar sej i efter ett års arbetslöshet och när man ska studera ett år framöver...


Kanske får åka och låna systers maskin innan vi åker. Men sen då.
Vad ska man köpa? Vad är bäst? Några tips och ideér?

6 kommentarer:

  1. Fy vad tråkigt. Om jag får rekommendera en maskin eller märke så gillar jag Husqvarna, sedan är det ju beroende på hur pass mycket funkitioner man vill ha

    SvaraRadera
  2. Åh vad synd med symaskinen. Tyvärr så har jag inte några bra tips.Jag har oxå Husqvarna som jag är mycket nöjd med. Blocket kanske?

    SvaraRadera
  3. Synd. Men kan du inte ta med den till en reperatör o bara kolla, det kan ju vara nått enkelt och billigt fel.
    Annars är väl tipset, kolla tradera eller Blocket för nått fynd.

    SvaraRadera
  4. När jag köpte symaskin för 25 år sedan så skulle jag köpa en enkel begagnad och så träffade jag Försäljerskan med stort F som förförde mig att köpa en sprillans ny Bernina. Och den går ännu som en dröm! Så mitt tips är Bernina! :-)
    Bästa hälsningar från Cecilia Lättledd

    SvaraRadera
  5. jag har en brother och är jättenöjd med den..ett tips dock:gör ren maskinen ordentligt i och rundt spolhuset...olja sen in den och kolla trådspänningen.

    SvaraRadera
  6. jag har oxå en brother , har haft den nu i flere år o den syr i TJOCKT tyg..det va en sån jag ville ha..hade före en Singer,,där gick bara nålarna av i tjockare tyg..o så har jag haft Husqvarna..o den funkade oxå tills den brann opp...janome är väl ganska lik Brother..ja det finns ju en oppsjö av maskiner..

    SvaraRadera