fredag 8 juli 2011

Just det...

Jag har ju faktiskt glömt att visa vad jag loppade förra söndagen. I Täby finns det mycket fint och billigt att titta på. Roslagsstoppet var lite av en besvikelse... Tomas tyckte iofs den var bättre så ni förstår kanske vad det var för utbud.. sladdsaker och gamla kameror =) Inte så mycket som jag ville ha. Men i Täby lyckades jag köpa på mej det här.



En sån här tjusig lampa har jag kikat på några gånger men jag har aldrig hittat någon för under 400:-. Nu loppade jag en för 50:-... det är mer lagom =)



två fina blå glasflaskor till rabarbersaften jag ska göra
och en fin blå skål..


...och ett matchande fint blå fat med vita prickar. Jag blev helt till mej när jag hittade dem och höll nästan på att smälla av när hon ville ha tio kronor för båda. Jag trodde de var lite repiga men allt gick bort i disken och nu är de som nya. Jag loppade en prylhylla också som inte kom med på bild, den får vara med när jag har gjort den i ordning istället.

Sen åkte vi vidare till Norrtälje för att fota lägenhet som ska säljas och efter det kom jag inte hem med så mycket mer än min lampa... allt annat var så fint så det fick stanna i Norrtälje så att det kan vara med på visningen. Så jag måste nästan åka tillbaka på loppis i helgen och hitta saker som faktiskt kommer med mej ända hem

1 kommentar:

  1. Där gjorde du verkligen fina fynd. Hoppas du får hem dem sen efter fotningen bara. :)

    SvaraRadera