söndag 19 februari 2012

Avslöjad i Allers...

I fredags stog pendeltågen stilla som vanligt och jag åkte runt halva stan för att ta mej till skolan. Eftersom jag precis missade bussen när jag kom till Gullmarsplan så gick jag in på Pressbyrån och kikade om det fanns nån rolig tidning att köpa. Och jag kom ut därifrån med en Allers! (nu börjar man bli tant på riktigt) Nu var det iofs inte vanliga Allers utan deras nya tidning, Allers gröna ideér. Väldigt bra tidning faktiskt, lite tips och trix, kanske inget nytt för krukväxtsproffset men värd sina 29:- för oss andra =)

jag lånade bild från Allers.se

I tidningen fanns ett test och första fråga löd. "Hur ser det ut på din fönsterbräda" och av 1, x, 2 svaren så stog det såhär under nr 2. " Julstjärnan står kvar bredvid svärmorstungan, och en ormbunke som ser väldigt törstig ut..."

Men... hur kunde de veta det?? Exakt så är det faktiskt... Lite läskigt nästan. Fast till mitt försvar är det förra årets julstjärnor och de står i ett helt annat rum än svärmorstungan och... nej... det finns inga bra försvar för den torra ormbunken... attans =)

1 kommentar:

  1. Ja så är det nog, börjar man titta på blommorna man har i fönsten hemma blir det ingen rolig titt. Jag går genast och köper Allers Gröna idéer, för lite tips och trix

    SvaraRadera