lördag 18 februari 2012

Syfestival och blommor.

Fredagar är kul, då får man ta hem allt man gjort i veckan. Mycket blommor blir det, här är lite av det jag fick med mej.



Fredagens båtbukett =)



Det har ju varit alla hjärtans dag så vi gjorde hjärtan... såklart. Nejlika är förövrigt en bortglömd blomma, det finns så många fina färger, enfärgade, tonade, spräckliga, allt möjligt fint finns det, och de står sej garanterat minst i 14 dagar. Och betydligt billigare än rosor.



lite suddig kan man bli på en fredag minsan =)


Buketten jag fick av Tomas på hjärtan-dagen

Tanken var ju att jag skulle smita tidigare från skolan igår och gått på mässan istället. Men vi fick lära oss en massa nytt igår så det kändes rätt dumt att åka därifrån, så därför blev det mässa idag istället. Jag var där redan innan de öppnade och stannade bara till halv ett när mäss-slantarna hade tagit slut =) ... hoppsan...
När man har gått på mässa några gånger så går det ju rätt snabbt att plöja igenom stället eftersom alla verkar ha samma platser gång till gång.

Jag började med ett missförstånd. Ett garn+mönster paket till en sjal spanade jag på redan förra mässan och det fanns den här gången med. 145:- jättebra, några knappar också, det tar vi. jag betalade och efter att jag gått därifrån fick jag en smärre chock. Jag hade tydligen just betalat 360:- ! När jag räknat och räknat och funderat på om jag skulle gå tillbaka eller bara gå vidare så släntrade jag tillbaka och frågade om det blivit nått fel. Det var tydligen bara min hörsel det var fel på, det kostade 345:- och inte 145:-, jag frågade lite snällt om jag fick lämna tillbaka garnet och bara köpa mönstret och det fick jag. Himla tur det! Fint garn förvisso, men vanlig alpacka har jag ju redan hemma och jag ville gärna köpa mer på mässan än garn till en enda sjal =P

Jag kände mej lite dum men det gick över =) Hos Stäkets monter fick jag också gå tillbaka men det var för de hade räknat fel, och jag hade betalat 50.- för mycket. Men jag förstår verkligen att det kan gå fel. Det var hur mycker folk som helst som anföll dem från alla håll och kanter med frågor. Förra mässan var jag ju hos dem och letade efter KnitPro´s fyrkantiga strumpstickor men då var de slut. Nu fanns det hur många som helst. En strumpstickningshållare hittade jag där med så jag slog till på en sån med. Himla fiffig liten tub.

Största garnfynden gjorde jag i Nystas monter. Allt garn jag köpte på mässan hittade jag där i deras fyndkorgar, 50:- för 100g och 25:- för 50g härvorna/nystanen. Himla bra pris.


lite decoupage-prylar köpte jag med, och en frivolitetsskyttel? Heter det så? Jag har fått för mej att jag nångång ska orka lära mej hur man gör. Steg 1 är tydligen att ha en skyttel.. (där ser man)... steg 2 är ett passande garn.. men det glömde jag lite bort att köpa =)


Nytt garn, gammal katt



Fina Italienska servetter minsan, fint ska det vara ;)


Gammal katt gillar att sova sockerlåda =)

3 kommentarer:

  1. Himla massa fina fynd och härliga blommor! Imponerad av nejlikehjärtat!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara blomsterkreationer ni får lära er att göra. Vilken lyx att få ta med det hem sen också.

    Jag som aldrig varit på mässan, hade det jobbigt med vart jag var och alla montrar och allt garn, ja jisses vilket virr det blev i mitt huvud. Man vill ju ha och ha och ha allt och det är svårt att välja. Nästa gång är jag mera förberedd på hur det är och vad jag ska titta efter.
    Skönt att det ordnade sig med pengar och varorna du ville ha.

    SvaraRadera
  3. Vackra buketter och finfina inköp!

    SvaraRadera