måndag 6 februari 2012

Ibland stickar jag klart saker..

Ja det gick ju rätt bra att blocka, om man bortser från att katten hemskt gärna ville hjälpa till. Hans hjälp går mest ut på att rulla sej på sjalen, försöka krypa in under min blockningsyogamatta och dra ur nålarna med tänderna och lägga dem på hög en bit bort. Tack Tiger! Kul att du kunde komma...

Efter ett tag så gick det bra och torka fort gjorde den med. Att ta kort på sjalen sedan var ju inte heller det lättaste. Men har man bara en nål så fixar man det mesta


Citronen har ju bara varit klar i över ett år... men tadaa...här är den, blockad och fin =)

Lite kul var det så jag passar på att blocka en till


Min varma väst i Wendy Origin garnet som Tomas köpte till mej i Ungern blev såhär


Lite lagom snyggt och snett ihopsatt med en hårnål... sjalspännen kanske man skulle köpa sej några...


en söt galge från förr fick äran att vara modell eftersom jag fick äran att vara fotograf


En sjal av Loop garnet jag köpte på mässan har blev också klar några veckor innan jul




rätt fin men ohyggligt trist att göra. Tur att det gick fort.

Nu är ju bara frågan.... ett UFO... eller nått nytt. Vad ska jag sticka på..

5 kommentarer:

  1. Så fint det blir! Du är ju en hejare på att blocka!

    Visst är det trist när folk inte kan göra det de lovat! Tråkigt att du inte fått något i ditt julklappsbyte, då har ju du skickat ett paket.... Jag har ju iaf inte lagt ut något istället för de här vinsterna.

    SvaraRadera
  2. Åh så fin din citron blev. Minns att den inte var det enklaste att blocka precis.

    SvaraRadera
  3. Fin citron och västen ser ut att vara mjuk och gosig!

    SvaraRadera
  4. Vad fina saker du gjort klart & jätte fina bilder =)
    Galgen är charmig =)

    Vi flyttar inom västerort men till Bromma, alldeles vid Mälaren ;)

    Ska du på Syfestivalen? Jag kommer vara där fre & lör, lör är det årsmöte med Sticka. Ev där på sön oxå.
    Ska du dit vore de Ql att ses =)

    SvaraRadera
  5. Tänk så hjälpsamma de är ... känner igen allt du beskriver som om det vore min egna kisse du beskrev, till och med det där om att dra ur nålarna och samla vid sidan av - i mitt fall bakom närmsta stol..

    SvaraRadera