lördag 11 februari 2012

Städa städa varje...hm..lördag?

Idag är det dags för operation storstädning. Och jag är bara sjuk och trött, men det kan inte hjälpas för imorgon är det någon som vill komma och titta på lägenheten. Bara det är ju kul, även om de bestämmer sej för att den inte passar dem. Men för att den ska ses från sin bästa sida vill jag att varenda liten yta ska vara putsad och fin vilken den just nu är... inte lika mycket. Det ska dammas och svabbas, och jag har åkt en sväng till Ikea och köpt fina germini i kruka, nya orkideér, eftersom de andra vägrar blomma just nu. En kruka påskliljor och lite andra vårblommor. Orkidéerna kostade 49:- styck, helt otroligt. Inköpspriset just nu nere på blomsterhallen ligger på tre gånger det priset, då börjar man lite inse hur stora kvantiteter Ikea köper in när inte ens grossisterna kan få ner priset så mycket.

Jag måste hitta ett nytt stickprojekt också. Jag har några ufon som ligger och dräller men ingen av dessa känns direkt lockande. Men nu har jag så himla mycket garn och så mycket idéer, gärna flera ideér på samma nystan också så nu kan jag inte bestämma mej för vad jag ska sticka istället.
Har ni stickat något som ni minns som helt fantastiskt som ni kan rekommendera till en velig typ? Någon som kan passa ett nystan Manos silk blend kanske? Eller en härva Cascade lace kanske? Eller om man kanske skulle ta tag i en av poshyarn garnerna kanske.... eller försöka reda ut det här med magic loop... nej nu börjar jag om igen! Jisses jag behöver proffshjälp.

2 kommentarer:

  1. Ta tag i magic loop, du kommer gilla det till slut och det är så värt!!! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det var workshops med magic loop få fredagen på mässan, för det vill jag gärna se och lära.
    Men du, så där velig är jag också och då blir det oftast nått av det gamla vanliga som åker fram och man känner lugnet komma. Då brukar det lossna och jag får idéer och vet precis vad jag ska göra och med vilket garn. Så ta´t lugnt du, det löser sig.
    Hoppas de gillar vad de får se så du slipper göra om igen, men du får ju förståss lite nöje av det också, eller hur?
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera