onsdag 29 februari 2012

Man skulle blivit katt...

Det märks verkligen att skolan har börjat på allvar, känns som att det enda jag gjort i flera veckor är att plugga botanik... kan vara lite för att det faktiskt är så också. Nästa vecka börjar en ny praktikperiod, just nu känns det helt osannolikt att jag ska orka jobba 7 - 16 i två veckor, jag är så otroligt trött hela tiden. Jag vill ha riktigt vår NU!
Nån som får stanna hemma och vila upp sej på dagarna, det är Herr Katt. Det blir ju ett par olika sovställningar när man är katt, här kommer Tigers finest =)













Men ibland vaknar man till och kan till och med leka med snöre, då går det såhär vilt till =)


På fredag är det dags att gå ner till hallen och köpa födelsedagsblommor som jag ska ge bort på lördag. Det är syster som fyller år och det blir nog syrener om det finns några fina sorter hemma. Sist vi var hos dem köpte jag med mej den här rosen.


Visst är den fin? Miss Piggy heter den.. lite lagom knasigt sådär.


Om ni köper rosor och de börjar sloka snabbt så plocka bort bladen. Kanske inte alla blad för det är inte så tjusigt. Men ju mer blad desto mer vatten och näring stjäl de och rosen får mindre. Så in dem i tidningspapper och låt dem stå ( i vatten såklart) i nån timme så brukar de räta på sej. Och inga blad i vattnet! Kom ihåg det ;)




6 kommentarer:

  1. Så tänker jag också, att vara katt skulle vara bra. de är ena riktiga livsnjutare.

    SvaraRadera
  2. Jag är urdålig på snittblommor så tack för tips!
    Usch - vilken hemsk människa du är, du får nog skicka ett extra paket till din bytesvän ;) *hoppas jag är bytesvännen i s f* Jag är ju så sjukt nyfiken av mig så att få ett hemlispaket sista dagen i månaden är ju inte bra för mina nerver *hihi*
    Nu ska Amanda & jag kliva upp, morgonmys i sängen varje dag numera =)
    Får melodin "Alla människor vill ju vara katt" i huvudet efter dina söta kattbilder =) Må gott!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder på din Tiger!
    Vi har alltid kokat slokande rosor och lagt dem i badkaret, är det måntro passé?

    SvaraRadera
  4. Tack för tips och du, de där rosorna var helt i min smak ;)

    SvaraRadera
  5. Kan bara le när jag ser all goa bilder på kissen. De har det så bra och får jag välja nästa liv skulle jag nog vilja va en katt men med bra hem också såklart.
    Tack för tipset med rosorna.
    Tänkte bara tala om för dig att jag fått veta att Yllet inte slutar med sitt garn, de flyttar över till Yllet design på andra sidan gatan (om jag fattade rätt) Agnetas dotter eller döttrar ska fortsätta med den butiken och sälja garnerna där, bra va:

    SvaraRadera