onsdag 7 juli 2010

Det kunde ha varit som i Heineken-reklamen

Hade stora planer att börja sticka med mitt nya garn idag, det gröna fina Muskat garnet som ska bli det här fina linnet, eller tunika kanske man kan kalla det... om inte annat för att det faktiskt står så i beskrivningen.

Idag har jag inte hunnit sticka så mycket som en maska. Istället har jag roat mej med att släpa ut hälften av innehållet i garderoben för att få lite ordning... det gick sådär.
Vi var ju på ikea och för ett tag sen och köpte fina vita förvaringslådor att ha uppe på garderoberna och i förrgår var vi och hämtade våra Blocketfyndade dvdpelare. Dvdpelarna la vi ner i hallen och lådorna skruvade jag ihop och ställde tomma på garderoben förra veckan, verkar ju dumt. Tanken va ju faktiskt att vi skulle lägga saker I dem så det inte är så himla fullt i garderoben, så idag blev den stora omplacering och sorteringsdagen fram tills att allt det nya förvaringsutrymmena helt plötsligt tog slut, tydligen har jag alldeles för mycket saker. Och då skulle ni bara se hur mycket skräp jag har kastade sist nu när jag flyttade. Det hela blir lite panikartat tills jag minns att den här lägenheten faktiskt inte kom med ett tillhörande förråd utan istället med en stor och en mindre walk-in-closet. Vilket i och för sej känns helt bortkastat, vem vill inte ha en stor walk-in-closet att fylla med väskor, skor och garn och istället bor där nu julprylar, lampor, en ostämd gitarr och mina gamla barnteckningar. För att inte tala om allt annat man har sparat på. Bäst att inte tänka på det för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar