fredag 23 juli 2010

Garn i drivor

När man hittar ett mönster man vill använda på Drops hemsida så kan man spara den i sina favoriter. Varför gör jag aldrig det? Nu måste jag leta genom halva hemsidan för att hitta det jag vill ha. Fast när jag letar brukar jag i och för sej hitta en massa andra fina mönster som jag också vill göra. Och tillslut står jag där, fattig men med en lägenhet full med garn. Nu är det ju bäst att passa på att köpa de garner man vill ha från Garnstudio innan rean tar slut den sista juli. Jag har spanat in en supersöt väska som jag skulle vilja göra. Mia som har bloggen Min Inspiration har gjort en fin version av väskan som hon kallar Chinese rose och visst ser den asiatisk ut i färgerna. Hon har även en bra beskrivning på hur man virkar blommorna som du kan hitta här. På bloggen Yarn Madness finns en annan variant av väskan, superfin den med. Jag måste göra en jag med. Vet bara inte om jag ska använda Muskat eller Safran till min väska. Muskat borde ju bli lite stadigare så det kanske är bäst. Jag får lura lite på det tror jag.

Min snälla sambo har kommit hem med min garnpresent från Tallin. Tydligen hade tullen tittat länge och väl på handbagaget innan de kom fram till att han och garnet inte var någon flygplansfara. Det är nog inte många män i 30 års åldern som åker med 1,7 kilo garn i packningen.




Det blå ska nog bli en kortärmad kofta, vad den grå/rosa garnet ska bli har jag inte kommit på än. Jag fick även mitt handfärgade garn som jag köpte på Tradera.





en rejäl hög med garn med andra ord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar