måndag 5 juli 2010

Förlåt Posten



Garnet som jag beställde förra veckan från Tittis Bod har äntligen kommit fram. Eller... det hade redan kommit fram i Onsdags men eftersom avin låg inslängd mellan all reklam så hittade jag den inte förrän i lördags när jag skulle slänga pappersåtervinningen. Så här har man gått runt och svurit åt Posten helt i onödan, förlåt Posten. Jag rusade ner till den lokala Icabutiken och satt sen halva kvällen och klämde på garn och funderade på om jag verkligen skulle sticka det jag hade bestämt. Jag håller fast vid att sticka linnet i det gröna muskatgarnet, men resten är nya planer vilket betyder att jag behöver mer garn. Jag köpte slut på det fina lila garnet hos Titti så det är bara att åka runt till garnbutikerna i stan och hoppas på att de har samma färgning. Drops har ju rea på utvalda garner hela juli så det är nog bäst att skynda innan hyllorna blir tomma.




Jag har snart stickat klart min bolero, den blir fin men det är fruktansvärt varmt att ha den i knät hela tiden när man stickar, speciellt när det är 30 grader ute. Fast nu är det inte mycket kvar och den kan ju vara skön att ha kyliga sommarnätter så det är bara att bita ihop och sticka på.. över 330 maskor i resårstickning, det är inte så roligt men det går ialf fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar