lördag 31 juli 2010

Jag borde...

Egentligen borde jag inte sitta här och läsa bloggar och leta mönster till nya projekt. Jag borde packa och plocka lite istället för imorgon åker vi till Paris. Jag skulle gärna ta med mej något att sticka på planet men jag törs inte. Tänk om jag fastnar i spärren och de tar mina fina KnitPro stickor ifrån mej. Det vore alldeles för sorgligt, och de skulle säkert kunna sätta dit mej för olaga hot efter det. Ut från Sverige kommer jag säkert men frågan om jag kommer tillbaka med dem hem. När vi var i Paris i våras så hade de rätt hårda kontroller på den franska flygplatsen. Det får bli en bok istället. Kanske en korsordstidning, det brukar jag köpa när jag åker gotlandsbåt, det fungerar säkert på flyg också.

Sist flög vi med Air France och då fick vi mat på resan, när man väl hade ätit klart och fikat va det bara 45 minuter kvar innan landning, nu ska vi åka med SAS och då får man ingenting så då måste man ju ha något att roa sej med. Sambon, vi kan kalla honom Tomas... mest för att han faktiskt heter det.. checkade in oss över nätet och han valde platser med mycket benutrymme. Skönt eftersom vi båda är över 1,80cm långa. Det är faktiskt bara andra gången som jag flyger, får se om jag kanske vågar sitta vid fönstret den här gången. Sist deklarerade jag högt och tydligt att jag "i alla fall INTE kommer titta ut" när vi lyfte, varefter jag kastade mej över Tomas för att kunna se molnen. Man är ju inte alltid helt konsekvent.





Jag passade på att köpa lite mer garn innan drops rean tar slut. Det blev några nystan Muskatgarn och en krokningsnål. Ska försöka mej på att kroka en disktrasa och kanske ett mobilfodral. Garnet ska jag omvandla till en väska. Tråkigt att köpa en massa garn och sen åka ifrån det. Fast en semestervecka i Paris med sin älskling är väl inte helt fel det heller. Får se om vi kommer iväg till Disneyland den här gången, då ska jag krama Nasse och köpa ett par Musse Pigg öron. Ni hör vilka storslagna semesterplaner jag har.

1 kommentar:

  1. Nu har jag hittat till din blogg och klickat mig bakåt i tiden. Vad mycket fint du gör! Så duktig.

    Garnet kommer nog Lillofant och hämtar i veckan. Jag hör av mig till dig om det är något hon inte vill ha.

    SvaraRadera