tisdag 27 juli 2010

Semesterplanerna smyger närmare

Nu börjar det närma sej semester, ja inte för mej då... jag har ju inget jobb så jag har ju haft ofrivillig semester sedan i april. Men sambon får semester nästa vecka så på söndag åker vi tillbaka till Paris. Vi var där några dagar i mars, det va varmt och skönt men eftersom våren var så sen i år så fanns det inte ett enda blad på träden. Så när SAS hade ett åk två betala för en erbjudande, i samband med Love Stockholm, så passade vi på så att vi får se Paris lite mer grönskande. Hoppas vi hinner med Disneyland den här gången, det skulle va roligt. Helst av allt skulle jag vilja bo över på området i det stora slottet men det kostade från 2000 Euro, det är ju fruktansvärt mycket pengar. Jag får nöja mej med att köpa ett par mussepigg öron och hälsa på Kalle Anka. Om det är någon som känner till en bra garnbutik eller en fin inredningsbutik någonstans i Paris så är jag väldigt tacksam för tips.

Jag har även bokat båtbiljetter till gotland, det brukar vara fint väder på medeltidsveckan och veckan efter den så det är en bra tid att åka. Jag står inte ut med Visby under juli, det räckte med att växa upp vid Stora Torget och bo granne med de två uteställena Munken och Gutekällaren för att man aldrig vill åka ner till ön i Juli någonsin igen. Det eviga diskodunkandet, trubadurerna som sjunger samma låtar till två på natten, skrikandet, bråken, folk som pissar i brevinkast och sover i planteringar, sicksackandet mellan glas och spyor på mornarna.. nej fy, jag förstår inte hur de som bor där orkar. Men det är ju onekligen bra att kunna åka ner och bo hos pappa några veckor om året under lågsäsongen. Så här fint var det i början på juni i år.








allt är förvisso inte helt öppet


men man kan handla ändå

Det kommer nog bli en sväng till garnbutiken idag, jag hittar ju bara nya fina saker som jag vill sticka hela tiden, så nu behöver jag mer garn. Det är garner från drops julirea som behövs så då är det lika bra att passa på innan det blir ny månad. Ska nog passa på att köpa nått mer att stoppa i garn & te-bytespaketet också, skulle vara skönt att få iväg det ikväll.



Se vilken söt disktrasa, det är en KrisKnits design och du kommer till mönstersidan om du trycker på bilden. Den ska jag köpa garn till idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar