torsdag 1 juli 2010

Man får komplex

Just nu surfar jag runt bland bloggar så mycket att jag knappt hinner göra nånting annat. Katten är nöjd, surfar man så kan man klappa katten med ena handen, men stickar man så får man nöja sej med att bli kliad med en tå...om nu katten ligger i fotområdet, annars blir det inget kliande alls.

Alla stickar så avancerade saker, själv är jag glad att jag just har lyckats komma fram till hur man stickar en häl. Vilket inte hade hänt om jag inte hade hittat Liisas blogg Stick och brinn med den väldigt pedagogiska vägledningen. Tack Liisa. Efter två och ett halvt par träningsraggsockor där jag mest har chansat mej fram, så vågade jag mej på ett Dropsmönster, ett enkelt mönster för säkerhetsskull. Det går faktiskt bra, men som sagt, hade jag inte hittat alla dessa bloggar att läsa hade det gått fortare.

Men man får massor med inspiration, jättekul, men även lite komplex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar